O Business Model Canvas é utilizado amplamente em negócios em todo o mundo. Sua característica altamente explicativa, porém sintética, fez com que o modelo se adaptasse perfeitamente à velocidade do universo das startups. Por esse motivo, foi escolhido como um dos principais critérios de seleção de empresas do Programa Start-UP Brasil. Aproveite as dicas dadas pelo Sebrae e comece a preencher o seu!

Preencha seguindo a numeração e prestando bastante atenção à pergunta de apoio na hora de escrever o campo.

1. Segmento de Clientes: para quem estamos criando valor?

2. Propostas de Valor: que valor entregamos aos nossos clientes?

3. Canais: como alcançamos e queremos alcançar nossos clientes?

4. Relacionamento com Clientes: que tipo de relacionamento esperamos ter com nossos clientes?

5. Modelo de Receitas: qual valor os clientes estão dispostos a pagar?

6. Principais Recursos: quais os principais recursos que nossa proposta de valor requer?

7. Principais Atividades: quais as principais atividades requeridas por nossa proposta de valor?

8. Alianças: quem são nossos principais parceiros?

9. Estrutura de custos: quais são nossos principais drivers de custo?

Refaça o Plano quantas vezes achar necessário, é um bom exercício para conhecer ainda melhor sua startup. Mãos à obra!

Fonte: http://bit.ly/OLoHqMThe Business Model Canvas is widely used in business around the World. Its highly explanatory characteristic, despite how synthetic it is, propelled the model’s perfect adaptation to the startup universe. Because of this, it has been chosen as one of the most essential yardsticks when selecting companies in the Start-UP Brasil program. Take advantage from the tips given by Sebrae and start filling yours up!

Fill it up following the order and paying close attention to the support questions as you fill each blank
space.

1. Customer Segment: To whom are we creating value?

2. Value Propositions: Which value do we deliver to our customers?

3. Communication Channels: How do we reach, and how do we want to reach our customers?

4. Customer Relations: What kind of relations do we expect to keep with our customers?

5. Revenue Models: How much are the customers willing to pay?

6. Primary Resources: Which are the main resources required by our value proposition?

7. Primary Activities: Which are the main activities required by our value proposition?

8. Alliances: Who are our most important partners?

9. Cost Structure: What are our main Cost Drivers?

Remake your plans as many times as you deem worthy. It’s a fabulous exercise to help you
better know your startup. Let’s get down to business!

Source: http://bit.ly/OLoHqM